Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój sprawniejszego i bardziej organicznego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszystkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w sytuacji pojazdów użytkowych, które bezustannie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na skuteczne materiały i surowce zapewniające dłuższą żywotność, co zmniejsza niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w sytuacji modelu Agilis 3, który znamionuje się rewelacyjną skutecznością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na minimalistycznce do produkcji, a w efekcie mniejszą liczba odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o przeciętnie 100 kg na każde 20 000 km pokonanych przez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej przez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zaimplementowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin efektywność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni produktywność ta spada w miarę zużywania się opony. W sytuacji opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej efektywności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące cechy nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zastosowaniu szeregu prekursorskich rozwiązań, w tym technice EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy zagwarantuje sprawniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co z tego wynika – wysoki poziom bezpieczeństwa poprzez cały okres stosowania opon.
- Nowy, bardziej rozciągliwy bieżnik z głębokimi żłobieniami bezdyskusyjnie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w zarysie litery U dopełniające 2 mm głębokości bieżnika, dzięki temu efektywnie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia asygnowanego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej odporności na ścieranie i bieżnik zaprojektowany w zastrzeżonej technologii zapobiegającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, nowe opony letnie Agilis 3 będą wyekwipowane w tarcze broniące ściany boczne przed zniszczeniem w kontakcie z przeszkodami.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Agilis 3 (215/65 r16 106/104t). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.