Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój produktywniejszego i bardziej organicznego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszelkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w sytuacji pojazdów użytkowych, które nieprzerwanie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na wydajne materiały i ascetycznce zapewniające dłuższą żywotność, co zniża niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w sytuacji modelu Agilis 3, który charakteryzuje się świetną sprawnością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na minimalistycznce do produkcji, a w wyniku czego mniejszą ilość odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o przeciętnie 100 kg na każde 20 000 km pokonanych przez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej przez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zaimplementowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin efektywność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni efektywność ta spada w miarę zużywania się opony. W sytuacji opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej produktywności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące atrybuty nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zastosowaniu szeregu prekursorskich rozwiązań, w tym technice EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy gwarantuje wydajniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co za tym idzie – wysoki poziom bezpieczeństwa poprzez cały okres stosowania opon.
- Nowy, bardziej sprężysty bieżnik z głębokimi żłobieniami niezaprzeczalnie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w zarysie litery U uzupełniające 2 mm głębokości bieżnika, dzięki czemu efektywnie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia przeznaczonego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej niepodatności na ścieranie, a także bieżnik zaprojektowany w opatentowanej technologii zapobiegającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, nowe opony letnie Agilis 3 będą wyposażone w tarcze chroniące ściany boczne przed uszkodzeniem w kontakcie z przeszkodami.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Agilis 3 (225/55 r17c 109/107h). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.