Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój skuteczniejszego i bardziej naturalnego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszelkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w przypadku pojazdów użytkowych, które bezustannie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na skuteczne materiały i surowce zapewniające dłuższą żywotność, co zniża niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w sytuacji modelu Agilis 3, który cechuje się wspaniałą efektywnością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na surowce do produkcji, a w rezultacie mniejszą ilość odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o średnio 100 kg na każde 20 000 km pokonanych przez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej poprzez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zastosowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin skuteczność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni skuteczność ta spada w miarę zużywania się opony. W przypadku opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej efektywności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące cechy nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zaimplementowaniu szeregu innowacyjnych rozwiązań, w tym technologii EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy zagwarantuje efektywniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co z tego wynika – wysoki poziom bezpieczeństwa poprzez cały okres użytkowania opon.
- Nowy, bardziej elastyczny bieżnik z głębokimi żłobieniami bezspornie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w profilu litery U dopełniające 2 mm głębokości bieżnika, dzięki temu produktywnie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia przeznaczonego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej wytrzymałości na ścieranie oraz bieżnik zaprojektowany w opatentowanej technologii zapobiegającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, świeże opony letnie Agilis 3 będą wyposażone w tarcze chroniące ściany boczne przed uszkodzeniem w kontakcie z przeszkodami.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Agilis 3 (215/60 R17C 109/107T). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.