genialna niepodatność na aquaplaning.
Nowa opona Uniroyal RainSport 3 została wyekwipowana w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny typ bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.
Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
wykorzystanie licznych krawędzi tnących bieżnika zapewnia nadzwyczajna przyczepność.
w efekcie skraca się droga hamowania równocześnie na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Niskie opory toczenia na każdym typu nawierzchni.
Bieżnik opony Uniroyal RainSport 3 zagwarantuje trafne cechy w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii powodowane tarciem.
skutkiem są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.
Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody.
Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie zalety koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, ale nie ma ich wad!
Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury.
W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy wydajności opony RainSport 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.
Funkcjonalność:
Przepływ wody po gładziutkiej powierzchni powoduje turbulencję. Turbulencja wody zawsze rozszerza opory przepływu.
Dzięki zastosowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji.
użycie:
W oponie RainSport 3 struktura skóry rekina została zaimplementowana w kanałach obwodowych bieżnika:
Korzyści:
W oponie RainSport 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.
RainSport 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:
Opona RainSport 3 wyekwipowana jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
w trakcie konstrukcji opony należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:
Aquaplaning - puste przestrzenie
Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny element łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w wymiarze dłoni.
Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Ilość pustych przestrzeni uzależniona jest tylko od wymiaru rowków bieżnika.
Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:
Im pokaźniejsza liczba wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest produktywniejsza.
Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma stanowczy wpływ na skuteczność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym produktywniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.
Dłuższe i bardziej strome rowki są wydajniejsze:
Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 zapewniają odprowadzanie wody do barku jak dodatkowo do szerokiego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.
jednocześnie kierunek rotacji opony RainSport 3 nie wpływa na produktywność aquaplaningu.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rainsport 3 ssr (225/50 r17 94w z paskiem osłaniającym felgę, runflat). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.