Bezpieczna i przyjazna dla środowiska: ContiEcoContact 5
Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich komponentów składowych opony. Pionierski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.
Opór toczenia jest efektem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Wykorzystana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osiągane przebiegi, a wzór bieżnika ulepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści sprawia, że nowa opona Continental odznacza się udoskonalonymi osiągami i bardziej jednostajną charakterystyką prowadzenia.
detaly technologiczne
Bezpieczna i przychylna dla środowiska.
Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Połączenie wielu prekursorskich rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia i bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest osiągalny - pod warunkiem, iż wszystkie części opony są precyzyjnie dostosowane do wskazanego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność bezkompromisowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.
Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co na ogół negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla producenta Continental byli zdeterminowani by rozwiązać ten problem. Dlatego również w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model prekursorskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zniża on wewnętrzny ruch chemicznych składników mieszanki a przez to powiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się wyraźnie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem naturalnej opony.
stosowne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi błyskawicznie usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.
Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, by poziom bezpieczeństwa - mający znaczne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wykonany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zniżającego deformację w obrębie stopki.
Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Wynikiem tych działań jest powstanie pionierskiej konstrukcji, w której poszczególne części genialnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej elastyczna w części ściany bocznej, nie marnotrawiąc przy tym korzystnej charakterystyki prowadzenia.
mocne strony
- Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
- Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
- trafne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
wytworzona do samochodów klasy przeciętnej i kompaktowych. rewelacyjna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Firma Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o adekwatnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają ograniczyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony wykorzystane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Contiecocontact 5 245/45r18 96 w. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.