Bezpieczna i przyjazna dla środowiska: ContiEcoContact 5
Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich części składowych opony. Prekursorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.
Opór toczenia jest efektem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Wykorzystana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osiągane przebiegi, a wzór bieżnika poprawia charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści sprawia, iż nowa opona Continental odznacza się udoskonalonymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.
szczegóły techniczne
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.
Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Połączenie wielu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom istotnie niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia pozostał obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest osiągalny - pod warunkiem, iż wszystkie komponenty opony są dokładnie dostosowane do wyszczególnionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność minimalistycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.
Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co na ogół negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla marki Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego także w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model najnowocześniejszych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zmniejsza on wewnętrzny ruch chemicznych składników mieszanki a poprzez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się znacznie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem naturalnej opony.
adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Aby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi prędko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.
Mniejsza utrata energii przy korzystnej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający pokaźne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki tworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i obniżającego deformację w obrębie stopki.
Z kolei nową mieszankę zastosowano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości wykorzystanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Rezultatem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy rewelacyjnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej elastyczna w części ściany bocznej, nie marnując przy tym korzystnej charakterystyki prowadzenia.
mocne strony
- Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
- Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
- słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
wytwarzana do samochodów klasy przeciętnej i kompaktowych. znakomita do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Producent Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają obniżyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Ecocontact 5 195/60 r16 93h xl. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.