nadzwyczajna niepodatność na aquaplaning
Nowa opona Uniroyal RainExpert 3 została wyposażona w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny wariant bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.
Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni
zastosowanie licznych krawędzi tnących bieżnika zapewnia doskonała przyczepność.
w wyniku czego skraca się droga hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Niskie opory toczenia na każdym rodzaju nawierzchni
Bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3 gwarantuje adekwatne parametry w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii wywoływane tarciem.
konsekwencją są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.
Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody
Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie zalety koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, lecz nie posiada ich wad!
Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury.
W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy efektywności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.
Funkcjonalność
Przepływ wody po przygładzonej powierzchni powoduje turbulencję. Turbulencja wody za każdym razem powiększa opory przepływu.
Dzięki zaimplementowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji.
wykorzystanie
W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina została zaimplementowana w kanałach obwodowych bieżnika:
Korzyści
W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.
RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie
Opona RainExpert 3 wyekwipowana jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
podczas konstrukcji opony należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:
Aquaplaning - puste przestrzenie
Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny składnik łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w wymiarze rąk.
Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Liczba pustych przestrzeni uzależniona jest tylko od rozmiaru rowków bieżnika.
Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni
Im obszerniejsza liczba wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest wydajniejsza.
Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma zasadniczy wpływ na efektywność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym produktywniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.
Dłuższe i bardziej strome rowki są wydajniejsze
Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 zapewniają odprowadzanie wody do barku jak też do sporego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.
równocześnie kierunek rotacji opony RainExpert 3 nie wpływa na sprawność aquaplaningu.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla RAINEXPERT 3 155/80 R13 79 T osobowy - MOŻLIWY ODBIÓR KRAKÓW. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.