technika Track Longevity 2.0®
- Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku
- Zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej oporności na ścieranie
- Dla większej wytrzymałości i trwałości na torze
technika dwóch mieszanek Bi-Compound
- Rozmieszczenie dwóch zróżnicowanych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika
- Strona zewnętrzna: elastomer z potężnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, stanowczo w ciasnych zakrętach
- Strona wewnętrzna: nieelastyczniejszy elastomer gwarantujący staranne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy
Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji
- Bieżnik głębszy o +20%(2)
- Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i pokaźniejsze bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni
informacje PRAWNE
(1) w kontraście do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. Na oponach w wymiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.
(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. Generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. Generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy prędkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum technicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.
Opona MICHELIN Pilot Sport CUP 2 jest oponą na tor wyścigowy (typu semi-slick), która spełnia wymagania prawne dopuszczające ją do używania na drogach publicznych.
Opona została specjalnie zoptymalizowana pod kątem użytkowania na suchym torze. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni toru albo drogi, gdzie występuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, należy stosownie do panujących warunków przypasować styl jazdy przez zmniejszenie szybkości i pozostawienie włączonych systemów bezpieczeństwa.
W celu zapewnienia właściwej kierowalności pojazdu na torze i drodze, stanowczo zaleca się montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup.
Zalecenia przed jazdą na torze
o zobacz stan opon, wyjątkowo pod kątem zużycia i uszkodzeń
o Stopniowo rozgrzej opony do optymalnej temperatury, pokonując kilka okrążeń z umiarkowaną szybkością
Po jeździe na torze i przed powrotem na drogę
• zawsze sprawdzaj stan opon,posiadać pewność, że ich używanie na drodze jest bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym
• Przed regulacją ciśnienia odczekaj do ostygnięcia opon
• dostosuj ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
• Upewnij się, że układy bezpieczeństwa, wspomagania kierownicy i monitorowania ciśnienia w oponach są włączone
ZALECENIA DOTYCZĄCE CIŚNIENIA W OPONACH
Ciśnienie do jazdy na torze dla większości samochodów*
Zimne opony
• Napompuj opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi do ciśnienia od 1,7 bara (24 psi) do 1,8 bara (26 psi)
• Nie wolno jeździć na oponach z ciśnieniem poniżej 1,5 bara (22 psi)
Gorące opony
• optymalne ciśnienie robocze opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi wynosi od 2,3 bara (33 psi) do 2,5 bara (36 psi)
• Nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach z ciśnieniem poniżej 2,0 bara (29 psi)
stosowanie drogowe
• Należy przystosować wartość ciśnienia w zimnych oponach do zaleceń producenta samochodu
* Niniejsze informacje odnoszą się do większości samochodów typowo używanych na torach wyścigowych, m.in. Audi R8, BMW M3 E90 / E46 / F80, Porsche GT3 / GT3 RS / 911 Carrera / Boxster / Cayman, Renault Megane RS, Subaru Impreza / WRX / BRZ
w sytuacji innych marek samochodów, w szczególności pojazdów o większej masie, lub w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych danych prosimy o odwiedzenie strony www.michelin.pl
UWAGA!
• Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą stosowane poprzez dłuższy czas, należy je zdjąć z pojazdu (wraz z kołem) i na czas przechowania ograniczyć wartość ciśnienia o połowę.
• Opony należy przechowywać w czystym i suchym pomieszczeniu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego, w temperaturze powyżej 0°C (32°F) lub zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji technicznej opon lub zamieszczonymi na stronie internetowej Michelin.
• Nie wolno używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C (14°F).
• W niskiej temperaturze mieszanka gumy może ulec spękaniu a komponenty opon mogą ulec zniszczeniu, co może prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.
• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków albo bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem technicznym-handlowo Michelin.
• w trakcie intensywnej i długookresowej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu na skutek regularnego najeżdżania opony na krawędzie łączeń poszczególnych odcinków toru.
• w sytuacji długookresowego najeżdżania na krawędzie lub przełomy (lub wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu konieczny jest demontaż opon z felgi i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i w środku.
• Każdorazowo po zjeździe pojazdu do boksu i przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
źródło: https://www.michelin.pl
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla PILOT SPORT CUP 2 245/30R20 90 Y XL. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.