technika Track Longevity 2.0®
- Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku
- Zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej oporności na ścieranie
- Dla obszerniejszej wytrzymałości i trwałości na torze
technika dwóch mieszanek Bi-Compound
- Rozmieszczenie dwóch najróżniejszych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika
- Strona zewnętrzna: elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, bardzo w ciasnych zakrętach
- Strona wewnętrzna: sztywniejszy elastomer zapewniający dokładne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy
Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji
- Bieżnik głębszy o +20%(2)
- Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i obszerniejsze bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni
dane PRAWNE
(1) w porównaniu do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. Na oponach w wymiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.
(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. Generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. Generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w wymiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy prędkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum technicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.
Opona MICHELIN Pilot Sport CUP 2 jest oponą na tor wyścigowy (typu semi-slick), która spełnia kryteria prawne dopuszczające ją do stosowania na drogach publicznych.
Opona została specjalnie zoptymalizowana pod kątem użytkowania na suchym torze. W trakcie jazdy po mokrej nawierzchni toru albo drogi, gdzie występuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, należy odpowiednio do panujących warunków dopasować styl jazdy przez zmniejszenie prędkości i pozostawienie włączonych systemów bezpieczeństwa.
W celu zapewnienia właściwej kierowalności pojazdu na torze i drodze, szczególnie zaleca się montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup.
Zalecenia przed jazdą na torze
o przejrzyj stan opon, niezwykle pod kątem zużycia i uszkodzeń
o Stopniowo rozgrzej opony do trafnej temperatury, pokonując kilka okrążeń z umiarkowaną prędkością
Po jeździe na torze i przed powrotem na drogę
• za każdym razem sprawdzaj stan opon,posiadać pewność, iż ich wykorzystywanie na drodze jest bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym
• Przed regulacją ciśnienia odczekaj do ostygnięcia opon
• przypasuj ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
• Upewnij się, że układy bezpieczeństwa, wspomagania kierownicy i monitorowania ciśnienia w oponach są włączone
ZALECENIA DOTYCZĄCE CIŚNIENIA W OPONACH
Ciśnienie do jazdy na torze dla większości samochodów*
Zimne opony
• Napompuj opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi do ciśnienia od 1,7 bara (24 psi) do 1,8 bara (26 psi)
• Nie wolno jeździć na oponach z ciśnieniem poniżej 1,5 bara (22 psi)
Gorące opony
• adekwatne ciśnienie robocze opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi wynosi od 2,3 bara (33 psi) do 2,5 bara (36 psi)
• Nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach z ciśnieniem poniżej 2,0 bara (29 psi)
wykorzystywanie drogowe
• Należy dostosować wartość ciśnienia w zimnych oponach do zaleceń producenta samochodu
* Niniejsze informacje odnoszą się do większości samochodów najczęściej wykorzystywanych na torach wyścigowych, m.in. Audi R8, BMW M3 E90 / E46 / F80, Porsche GT3 / GT3 RS / 911 Carrera / Boxster / Cayman, Renault Megane RS, Subaru Impreza / WRX / BRZ
w przypadku innych marek samochodów, w szczególności pojazdów o obszerniejszej masie, albo w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych informacji prosimy o odwiedzenie strony www.michelin.pl
UWAGA!
• Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą używane przez dłuższy czas, należy je zdjąć z pojazdu (wraz z kołem) i na czas przechowania zniżyć wartość ciśnienia o połowę.
• Opony należy przechowywać w czystym i suchym pomieszczeniu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego, w temperaturze powyżej 0°C (32°F) albo zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji technologicznej opon lub zamieszczonymi na stronie internetowej Michelin.
• Nie wolno używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C (14°F).
• W niskiej temperaturze mieszanka gumy może ulec spękaniu a komponenty opon mogą ulec zniszczeniu, co może prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.
• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem technologicznym-handlowo Michelin.
• w trakcie intensywnej i długookresowej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu na skutek regularnego najeżdżania opony na krawędzie łączeń poszczególnych odcinków toru.
• w sytuacji długotrwałego najeżdżania na krawędzie lub przełomy (lub wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu potrzebny jest demontaż opon z felgi i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i w środku.
• Każdorazowo po zjeździe pojazdu do boksu i przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
źródło: https://www.michelin.pl
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Pilot Sport Cup 2 325/30 ZR20 106Y XL MO BSW. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.