Bezpieczna i przychylna dla środowiska: ContiEcoContact 5
Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 usuwa tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich składników składowych opony. Pionierski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.
Opór toczenia jest skutkiem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Wykorzystana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osiągane przebiegi, a wzór bieżnika polepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści sprawia, iż nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.
detaly technologiczne
Bezpieczna i przychylna dla środowiska.
Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Połączenie wielu prekursorskich rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom nad wyraz niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest osiągalny - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są dokładnie dostosowane do wyszczególnionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność ascetycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.
Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co na ogół negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla firmy Continental byli zdeterminowani by rozwiązać ten problem. Dlatego także w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zmniejsza opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model prekursorskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zniża on wewnętrzny ruch chemicznych komponentów mieszanki a przez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się widocznie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.
słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Żeby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi prędko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.
Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, żeby poziom bezpieczeństwa - mający znaczne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmieniony profil drutówki stworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i obniżającego deformację w obrębie stopki.
Z kolei nową mieszankę użyto w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Rezultatem tych działań jest powstanie pionierskiej konstrukcji, w której poszczególne komponenty doskonale ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie tracąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.
atuty
- Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
- Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
- słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
tworzona do samochodów klasy przeciętnej i kompaktowych. świetna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Marka Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o słusznych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają ograniczyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony użyte m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla ContiEcoContact 5 205/55R16 91H [BB2] MO. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.