Bezpieczna i przychylna dla środowiska:ContiEcoContact 5.
Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 usuwa tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich elementów składowych opony. Prekursorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.
Opór toczenia jest konsekwencją odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zaimplementowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osiągane przebiegi, a wzór bieżnika ulepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści powoduje, że nowa opona Continental odznacza się ulepszonymi osiągami i bardziej stabilną charakterystyką prowadzenia.
szczegóły techniczne:
• Bezpieczna i przychylna dla środowiska.
• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Połączenie wielu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia i bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, iż wszystkie elementy opony są starannie dopasowane do wyodrębnionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność surowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
• Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.
Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co w głównej mierze negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla producenta Continental byli zdeterminowani by rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model prekursorskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Obniża on wewnętrzny ruch chemicznych składników mieszanki a przez to powiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się znacznie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem organicznej opony.
• trafne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Aby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. W trakcie kontaktu z nawierzchnią drogi szybko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.
• Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, by poziom bezpieczeństwa - posiadający znaczne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki tworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i obniżającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Skutkiem tych działań jest powstanie pionierskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy doskonale ze sobą współgrają. Opona jest bardziej rozciągliwa w części ściany bocznej, nie tracąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.
zalety:
• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
• Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym.
• stosowne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Contiecocontact 5 (165/60 r15 81h xl). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.