technologia Track Longevity 2.0®
- Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku
- Zewnętrzne barki umocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej odporności na ścieranie
- Dla obszerniejszej wytrzymałości i trwałości na torze
technologia dwóch mieszanek Bi-Compound
- Rozmieszczenie dwóch różnych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika
- Strona zewnętrzna: elastomer z solidnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, wyjątkowo w ciasnych zakrętach
- Strona wewnętrzna: niesprężystiejszy elastomer zapewniający precyzyjne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy
Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji
- Bieżnik głębszy o +20%(2)
- Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i większe bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni
dane PRAWNE
(1) w kontraście do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. Na oponach w wymiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.
(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. Generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. Generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w wymiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy prędkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum technicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.
Opona MICHELIN Pilot Sport CUP 2 jest oponą na tor wyścigowy (typu semi-slick), która spełnia kryteria prawne dopuszczające ją do stosowania na drogach publicznych.
Opona została specjalnie zoptymalizowana pod kątem wykorzystywania na suchym torze. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni toru albo drogi, gdzie występuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, należy adekwatnie do panujących warunków dopasować styl jazdy poprzez zmniejszenie szybkości i pozostawienie włączonych systemów bezpieczeństwa.
W celu zapewnienia właściwej kierowalności pojazdu na torze i drodze, istotnie zaleca się montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup.
Zalecenia przed jazdą na torze
o sprawdź stan opon, nad wyraz pod kątem zużycia i uszkodzeń
o Stopniowo rozgrzej opony do trafnej temperatury, pokonując kilka okrążeń z umiarkowaną prędkością
Po jeździe na torze i przed powrotem na drogę
• za każdym razem sprawdzaj stan opon,posiadać pewność, że ich wykorzystywanie na drodze jest bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym
• Przed regulacją ciśnienia odczekaj do ostygnięcia opon
• dostosuj ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
• Upewnij się, iż układy bezpieczeństwa, wspomagania kierownicy i monitorowania ciśnienia w oponach są włączone
ZALECENIA DOTYCZĄCE CIŚNIENIA W OPONACH
Ciśnienie do jazdy na torze dla większości samochodów*
Zimne opony
• Napompuj opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi do ciśnienia od 1,7 bara (24 psi) do 1,8 bara (26 psi)
• Nie wolno jeździć na oponach z ciśnieniem poniżej 1,5 bara (22 psi)
Gorące opony
• trafne ciśnienie robocze opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi wynosi od 2,3 bara (33 psi) do 2,5 bara (36 psi)
• Nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach z ciśnieniem poniżej 2,0 bara (29 psi)
użytkowanie drogowe
• Należy dostosować wartość ciśnienia w zimnych oponach do zaleceń producenta samochodu
* Niniejsze informacje odnoszą się do większości samochodów typowo stosowanych na torach wyścigowych, m.in. Audi R8, BMW M3 E90 / E46 / F80, Porsche GT3 / GT3 RS / 911 Carrera / Boxster / Cayman, Renault Megane RS, Subaru Impreza / WRX / BRZ
w przypadku innych marek samochodów, w szczególności pojazdów o pokaźniejszej masie, lub w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych informacji prosimy o odwiedzenie strony www.michelin.pl
UWAGA!
• Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą wykorzystywane poprzez dłuższy czas, należy je zdjąć z pojazdu (wraz z kołem) i na czas przechowania obniżyć wartość ciśnienia o połowę.
• Opony należy przechowywać w czystym i suchym pomieszczeniu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego, w temperaturze powyżej 0°C (32°F) albo zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji technicznej opon albo zamieszczonymi na stronie internetowej Michelin.
• Nie wolno używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C (14°F).
• W niskiej temperaturze mieszanka gumy może ulec spękaniu a części opon mogą ulec zniszczeniu, co może prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.
• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami albo uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem technicznym-handlowo Michelin.
• podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu na skutek regularnego najeżdżania opony na krawędzie łączeń poszczególnych odcinków toru.
• w przypadku długotrwałego najeżdżania na krawędzie lub przełomy (albo wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu konieczny jest demontaż opon z felgi i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i w środku.
• Każdorazowo po zjeździe pojazdu do boksu i przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
źródło: https://www.michelin.pl
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Pilot sport cup 2 (315/30 zr21 (105y) xl mo1). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.